fredag 16 maj 2014

Träning träning träning

Igår bestod dagen av träning. Underbar träning av hund.

Myy fick två spår på förmiddagen och uppletande.
Amillo fick sig ett lydnads pass på kvällen.

Över lag är jag toppen nöjd med båda hundarna.
Myy fick ett svårt spår som vi redde ut efter lite krångel.
Amillo glänste på lydnads planen och vägrade hoppa in i bilen när vi var klar. Med ca 10 hundar som störning och ett så pass långt uppehåll som vi haft är jag mer än nöjd över min herre.

Nu i helgen har jag en bonus hund här hemma samt att Roger och tjejerna är på tävling söder över.
Så det är bara jag, Nicole och hundarna hemma.

Började dagen med en toppen härlig promenad med dom tre, lösa och lydiga. De är en så härlig flock jag har här hemma. W är lite små stressad över ny miljö, små barn och en massa rörelse men hon anpassar sig fort efter en dag eller två.

Nä nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Göra som alla andra säger att dom gör, njuta av att vara själv. Jag förstår dock inte hur man ska kunna göra det. Jag saknar ju mina tre hela tiden ju!


Posted via Blogaway

2 kommentarer:

  1. Oj va`kul att jag hittade din blogg. Jag blir så avis på din energi och hundträning. Jag har börjat vara med i Häggesgruppen och det känns bra, blir liksom lite som social träning. Ändå så vill jag liksom lite mer, men står och stampar och kommer ingen vart. Fortsätt med bloggandet.
    Jag finns på
    http://www.mittilandetsoleisia.n.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra dina ord om min blogg min träning. Jag har mina mål jag jobbar efter och om jag kan hjälpa andra och inspirera andra så växer jag både som instruktör, egen företagare och som hundägare. Så tack för dina ord.
      Ja i min blogg får man ta de av det mesta som rör mig. Både av min sjukdom, min familj och min hundträning.
      Ja vad ska jag säga (generad) läs, inspireras och dela vidare. Tillsammans blir man starkare och tillsammans når man större mål än man gör ensamme. ♡

      Radera