torsdag 8 maj 2014

Framtiden

Ja nu är det gjort och jag hoppas att jag kommer med.
MT med Myy den 1/6 i Umeå. Kommer jag inte med så måste jag tyvärr gå i Örnsköldsvik och det vill jag inte. Det är mycket där jag inte gillar så den listan tänker jag inte dra upp.
Umeå har en bra bana, bra figuranter och bra stämmning. Känns toppen om jag skulle få gå där.

Har suttit här idagarna och sett över Myys spår sele som inte sitter 100 % bra på henne och har funderat på att byta. Vill ha på henne nomeselen då den sitter som ett smäck samt att den ser trevligare ut att jobba i för hunden. Men idag så används den till drag och jag är rädd för att hon börjar dra för mycket i spåret om jag sätter på henne den.
Men det är bara att testa. Dom säger ju det, en gång - ingen gång. Så jag får hålla tummarna att det stämmer.

Kör sedan för fullt med lydnads apellen och lägre här hemma med henne. Måste även ta fingrarna ur... och anmäla Amillo till ett öppen klass spår. Han måste bli klar med sitt också nu för bövelen.

I övrigt så tuffar de på här hemma. Jag börjat dra i mina trådar så ja får börja jobba snart. *blir gråhårig* Hjälper mormor med hennes lägenhet då hon ska flytta i början av Juli.
Snart har vi varit herr och fru Grimmer i ett år och den dagen försöker jag göra speciell på någo sätt. Vet bara inte vad jag ska göra då allt jag vill göra kostar så mycket. Har du nå tipps på hur man kan göra den dagen speciell, mer speciell än vanligt?
Sedan har vi då ett års dagen. Den lilla, Bosse bildoktor, Toker, Klösamaja, Krösamaja...ja den dära fyller ju ett år snart, om mindre än en månad fyller den lilla år! SJUKT!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar