tisdag 6 maj 2014

Att motionera två hundar

Ja att motionera två hundar som är så olika varandra i storlek är svårt. Men jag har fått världens bästa lösning av mamma och pappa.

Cykelkärran!

Jag börjar med att ta en promenad med Amillo och Nicole, kopplar sedan på kärran på cykeln, sätter Nicole i och börjar cykla med båda hundarna.
Amillo får sitt springa tempo och Myy får sin uppvärmning i samma tur.
Sedan går jag med bägge hundarna och Amillo får varva ner samt att Myy får sin fortsatta uppvärmning.
Sedan sätter jag Amillo i Cykelkärran tillsammans med Nicole och kör med Myy. I hennes höga tempo som Amillo och kan trava i.
Sedan cyklar jag saktigare och saktigare och till slut går jag med Myy. När jag börjar gå får Amillo hoppa ut igen tills vi kommer hem.

De är så jävla kung med denna vagn. Alla kan följa med inkl Nicole!


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar